Y

Schibsted Akademi er nå blitt Aftenposten Masterclass. Se info og oversikt over kurs her

Logo_vertical_white.svg

Hvordan skape lojale kunder

 Hvordan du kan bruke psykologi for å gjøre enkle og effektive grep i dine produkter og tilbud for å øke kundenes engasjement og lojalitet. Lær av psykolog Niklas Laninge, en av Nordens ledende eksperter på atferdsdesign


Informasjon

Grunnet nye og strengere nasjonale regler forbundet med Covid-19, som ble lagt frem 3. januar 2021, gjennomføres kurset digitalt.


Logo_vertical_dark.svg

Kursleverandør:

6 900 kr pr. deltaker


Oslo

1 dag kl 09:00 - 16:00

24. januar

Kurset passer for

Deg som jobber med produkt- og tjenestedesign, forretningsutvikling, CRM/ CX, beholde kunder og styrke lojalitet, design og kundeopplevelse


Skriv inn din E-postadresse her.

Du blir da varslet så fort det er satt på opp nytt kurs.


E-POST

Takk for din forespørsel

Vi vil svare deg så raskt vi kan.

Ikke Aftenposten abonnent? Abonner her

Dette kurset inngår i flere fordelsprogram av Schibsted sine merkevarer. Trykk på fordelsprogrammet du er medlem av, å få kurset til rabattert pris.

Kursansvarlig

Niklas Laninge


Niklas Laninge er en svensk psykolog og forfatter av flere bøker om atferdsdesign og digitale bruker-reiser. I 2017 ga Niklas blant annet ut boken Behavioral Design som han forfattet sammen med ingeniøren og produktdesigneren Arvid Janson.

Har har startet og drevet flere selskaper som på ulike måter har kombinert teknologi og psykologi. Med det digitale verktøyet Viary, var Niklas med og skapte et av verdens første digitale verktøy for kognitiv atferdsterapi.

Gjennom årene har Niklas arbeidet med kunder som Nordea, SEB og Schibsted for å hjelpe med å forstå hvorfor folk gjør som de gjør. Niklas har blant annet arbeidet som konsulent i over ti år, hvor han blant annet har hjulpet banker, forsikringsselskap, startups og matbutikker med å anvende psykologi til strategi, produktutvikling og markedsføring.


Om kurset

Flere virksomheter har den siste tiden skiftet retning fra customer acquisition til customer retention, og det er det flere grunner til. Det blir stadig et tøffere klima for kommersielle virksomheter, det er et pågående skifte innen alle sektorer fra produkter til digitale tjenester, og det er en ny type brukeradferd som gjør det enda vanskeligere å skape lojalitet.

I jakten på høyere engasjement og bedre lojalitet fra kunder og brukere kan man benytte psykologiske drivkrefter og atferdsdesign for å oppdage nye tilnærminger til kundeopplevelse og produktutvikling.

Niklas Laninge gi deg konkrete verktøy og en dypere strategisk forståelse som retter seg inn på hvordan han mener du kan skape engasjement og lojalitet hos dine kunder. Du kan forvente å få en solid forståelse av hvordan du kan bruke psykologi for å gjøre enkle og effektive grep i dine produkter og tilbud.

Dette vil du lære:
Innsikt om hvordan du driver engasjement på tvers av flere digitale plattformer
Hvordan du styrer flere team for å skape, implementere og evaluere designløsninger basert på psykologi
Et verktøysett for å analysere digital brukeratferd
En metode for å lage en kundereise informert av psykologi
Et rammeverk for raskt å skape designideer basert på psykologi, med sikte på å drive lojalitet
Kursene vil gjennomføres med en kombinasjon av foredrag, case-/erfaringsutveksling og gruppearbeid.


  • Hvorfor vi må fokusere på å beholde kunder i en tid hvor markedet er volatilt
  • Case: Schibsteds erfaringer og bruksområder for atferdspsykologi for å drive digitalt engasjement og lojalitet
  • Workshop: Utfordringen med å beholde kunder ut fra et atferdsperspektiv
  • Workshop: Utforme nye tjenester og tilbud, og oppgradere dine kundeopplevelser gjennom å applisere atferdsvitenskap

Program

Kurset fokuserer blant annet på en studie fra Schibsted der psykologi har blitt anvendt i seks av våre nyhetsorganisasjoner med mål om å øke engasjement - og take utfordringer og problemer som har oppstått på veien. Niklas Laninge, psykolog og atferdsekspert, deler sine verktøy og strategier for å forstå engasjement og kundeatferd. Etter avsluttet kurs vil man forstå hvordan psykologi kan anvendes for enkelt og effektivt oppdatere produkter og tjenester.

Programmet vil bestå av følgende deler:

Kurset inkluderer:
Presentasjoner som er brukt i kurssammenheng
Presentasjon til egen bedrift
Kursbevis
Gavekort fra Morgenlevering

Meld deg på kurset

Gruppe på mer enn 10 deltakere?

Få et skreddersydd opplegg for deres bedrift.

multiple-users-1.svg
Få et skreddersydd opplegg til deres bedrift
Velg selv hvor kurset skal avholdes, forhåndsvelg dybde på ulike temaer. Vi kan også ordne en god deal på overnattingspakker.

BEDRIFTENS NAVN

E-POSTADRESSE

SPESIELLE ØNSKER FOR KURSET?

ANTALL KURSDELTAKERE

10-25
25-50
50-100

Takk for din forespørsel

Vi vil svare deg så raskt vi kan.

Spørsmål?

Du finner oss her

Akersgata 55, Oslo

  • Sentralt i Oslo sentrum
  • T-banen til Stortinget, gå ut ved akersgata og ta til høyre.
  • Eller ta trikken til Tinghuset.
Hva er Schibsted Akademi?
Hvor foregår kursene?
Hva er maksimum/ minimum antall deltakere i en gruppe?
Kan jeg booke et helt kurs for min bedrift?
Hvor mye forberedelser kreves?
Hva kan jeg forvente å sitte igjen med etter et kurs hos Schibsted Akademi?
Er fasilitetene tilgjengelige for mennesker med nedsatt funksjonsevne?
Hva er refusjonsreglene