Y
Logo_vertical_white.svg

E-POST

Takk for din forespørsel

Vi vil svare deg så raskt vi kan.

Tenk som Apple!

Hva har Apple, Google, Amazon felles? De bruker plattform-modellen. Ved å koble flere mennesker og selskaper sammen med relevante produkter og tjenester kan din bedrift skape nye verdier. Vi viser deg hvordan.

Kursleverandør:

8 500 kr pr. deltaker


3 digitale workshops

11. august

Kurset passer for

Forskjellige roller og bransjer, inkludert personer som administrerende direktør, forretningsutviklere, avdelingsledere, prosjektledere, konsulenter, designere, strateger, ingeniører, prosjektledere og gründere.

7 990 kr pr. deltaker


Online (Zoom)

3 digitale forelesninger

2021

Kurset passer for

Ledere som vil sikre rask utvikling i sin organisasjon og liggee i forkant når det gjelder produkt- og tjenesteutvikling.
Personer som arbeider med å utvikle nye produkter og tjenester.

Merk: kurset vil gå på engelsk.

Kursansvarlig

Otto Ruijs, Hyper Island

Otto har over 20 års erfaring som konsulent, coach og forretningsutvikler med fokus på å utvikle forretningsmodeller, organisasjonsdesign og digital ledelse. Han er opprinnelig fra Nederland, men har bodd i Asia i mange år og hadde ansvar for Hyper Islands virksomhet i Singapore. Otto er senior kundepartner og tilrettelegger med fokus på oppdrag i Europa.


Om kurset

Syv av de ti mest verdifulle selskapene har en plattformbasert forretningsmodell: De har skapt digitale samfunn og markedsplasser som gjør at forskjellige grupper kan samhandle og formidle transaksjoner. Selskaper som Apple, Google, Amazon og Alibaba har brukt modellen til å ta ekstremt store markedsandeler fra etablerte selskaper. Et plattformselskap maksimeres digitalt og bygges rundt matchmaking - for å formidle verdi mellom selgere og kjøpere. Disse selskapene har lave faste kostnader og færre ansatte, har lavere ansvar for et faktisk fysisk produkt og skaper høye verdier på nye måter. Et vellykket plattformselskap skaper sin egen digitale markedsplass.

Prinsippene for plattformtankegang utfordrer status quo av tradisjonelle verdikjeder og forretningsmodeller og er relevante som inspirasjon og utgangspunkt for innovasjon for alle selskaper - uavhengig av størrelse og bransje.

Kurset pågår i tre uker, med tre interaktive sesjoner, hvor hver sesjon er ca. 2 timer.



“I was looking for a way to learn new processes and methodologies that allowed me to build the right toolkit for me to innovate, as well as to update my mindset with new ideas and ways of thinking. This course delivered on all of these things way more than I could have anticipated.”


Participant (Hyper Island- Creating Innovation)


Kursprogram

Platformtenking, et nettkurs fra Hyper Island eksklusivt designet for Schibsted. Kursets program gir et innblikk i hvordan organisasjoner som Schibsted (mediehuset bak Blocket, Finn, VG, B.T, Aftenposten, Lendo, Aftonbladet, SvD m.m.), implementerte plattformtenking på ulike forretningsområder. Du vil utfordre din bedrifts forretningsmodell og samtidig få verktøy for å implementere plattformtenking i organisasjonen.

Kurset gjennomføres over tre uker med tre interaktive treningsøkter. Øktene er omtrent 2 timer lange. En ordning som lar dine ansatte og veiledere virkelig gi all nyttig informasjon kurset har å tilby.

Læring fra kursledere og forelesere samt fra andre deltakere på kurset

  • Konkrete muligheter til å anvende innsikt og læring til utfordringer i den virkelige verden i virksomheten din, med tilbakemeldinger fra kursledere, eksperter og andre deltakere

  • Mindre utfordringer å teste i hverdagen din mellom online økter, som en måte å raskt gjøre innsikt til handling på

  • Tilgang til et digitalt undervisningsmateriell med metoder, inspirasjonsmateriell å lese / lytte / se på

Totalt antall veiledet tid: 6 timer + individuell læring og anvendelse


Dette vil du lære:
Innblikk i hva plattformtenking er og hvordan denne forretningsmodellen er relevant for din virksomhet og hvordan den påvirker din bransje.
Inspirasjon til nye innovative perspektiver og måter å se på din egen virksomhet
En konkret hypotese og prototype som beskriver hvordan plattformtenking fundamentalt kan endre forretningsmodellen din
Erfaring med å bruke kreative tilnærminger til samarbeid, innovasjon og problemløsning


Økt 1 : Plattformtenkning og innvirkning på dagens forretningsmodeller - Inspirasjon og innsikt i hva "plattformtenkning" er og hvordan denne forretningsmodellen er relevant for din virksomhet og påvirker din bransje - Lær av en rekke eksempler fra ledende markedsaktører.

Økt 2 : Workshop: Utfordre din forretningsmodell.
Workshop hvor vi går dypere inn i muligheter for plattforming, og du blir inspirert og utfordret til nye innovative perspektiver og måter å se på ditt eget selskap

Økt 3 : Rask prototyping - lag din egen prototype - Lag en konkret hypotese og bygg en prototype som beskriver hvordan plattformtenkning fundamentalt kan endre forretningsmodellen din. Arbeidet utgår fra "storytelligpedagogikk". Vi studerer konkrete eksempler på situasjoner hvor plattformstenkning har vært brukt, og analyserer hvilke effekter denne forretningsmodellen har skapt.


Kurset inkluderer:
Presentasjoner som er brukt i kurssammenheng
Digital læringsmateriell inkludert video og dyptgående artikler
Kursbevis
Forfriskninger og lunch

Hva du vil sitte igjen med

Du kan forvente deg en interaktiv workshop der de selv aktivt utforsker ulike emner sammen med de andre deltakerne. Vi lærer gjennom å teste og applisere innsikt på faktiske cases, heller enn lange forelesninger. Gjennom at du deler dine erfaringer kommer Hyper Island og Schibsted til å inspirere og utfordre deg til å dele dine egne perspektiv rundt emnet.
Du vil lære følgende:

  • Innblikk i hva plattformtenkning er og hvordan denne forretningsmodellen er relevant for din virksomhet og hvordan den påvirker din bransje.
  • Inspirasjon til nye innovative perspektiver og måter å se på din egen virksomhet

  • En konkret hypotese og prototype som beskriver hvordan plattformtenking fundamentalt kan endre forretningsmodellen din

  • Erfaring med å bruke kreative tilnærminger til samarbeid, innovasjon og problemløsning

André Kalstad

Digital Forretningsutvikler i Innovasjon Norge

Design Sprint er og vil være et viktig verktøy for oss i denne prosessen og derfor valgte vi å melde oss på Løpe´s Bootcamp, som vi hadde hør mye bra om på forhånd. Jeg opplevde kurset som veldig verdifullt, og vel investert tid. Selv om jeg allerede hadde godt kjennskap til metodikken så fikk jeg gode og spesifikke råd om forankring, tips om smarte øvelser og en hel masse nyttig materiell og lesestoff.

Etter kurset følte jeg meg godt rustet til å lede min første Design Sprint.

Dette er det mest anvendelige og praktiske kurset jeg har tatt noen gang, plug and play!"


COVID 19 informasjon

Schibsted Akademi følger myndighetenes forskrifter og retningslinjer for å skape et sikkert miljø for våre kursdeltakere.


Meld deg på kurset

Digitalkurs

09.03.2020

Meld meg på


Få et skreddersydd opplegg til deres bedrift
Velg selv hvor kurset skal avholdes, forhåndsvelg dybde på ulike temaer. Vi kan også ordne en god deal på overnattingspakker.

BEDRIFTENS NAVN

E-POSTADRESSE

SPESIELLE ØNSKER FOR KURSET?

ANTALL KURSDELTAKERE

10-25
25-50
50-100

Takk for din forespørsel

Vi vil svare deg så raskt vi kan.

Kurset inkluderer:
Google slides av alle presentasjoner
Digitalt kursmateriell inkludert video og artikler for fordypning
Kursbevis
Send meg en e-post hvis kurset hvis kurset blir tilgjengelig

E-POST

Takk for beskjed

Vi vil varsle

Meld deg på kurset

Spørsmål?

Hva er Schibsted Akademi?
Hvor foregår kursene?
Hva er maksimum/ minimum antall deltakere i en gruppe?
Kan jeg booke et helt kurs for min bedrift?
Hvor mye forberedelser kreves?
Hva kan jeg forvente å sitte igjen med etter et kurs hos Schibsted Akademi?
Er fasilitetene tilgjengelige for mennesker med nedsatt funksjonsevne?
Hva er refusjonsreglene