For å bli en leder som leverer gode resultater, må du kunne gi både positive og negative tilbakemeldinger. Det er lett å gi ros, men å gi kritikk er mer utfordrende og ubehagelig. På dette kurset får du konkrete verktøy som lærer deg å kommunisere både positiv og negativ feedback.
Kursleverandør:
Deg som er leder for et team og gjerne vil få praktiske verktøy for å hjelpe deg med å forme trygge og prestasjonsorienterte ansatte, og bygge enn tilbakemeldingskultur.
Peter har lang erfaring som lederkonsulent og har jobbet med mange forskjellige bransjer og selskaper, som Carlsberg, Orkla Foods, Telenor, Schibsted og Nordea. Peter er en attraktiv foreleser og fasilitator i ledelse, salg, retorikk og presentasjonsteknikk.
Joakim har stått for Schibsted Sales Academy, Schibsteds interne akademi for salg og ledelse, i 15 år. Han har lang praktisk erfaring fra ulike lederroller, og jobber med lederprogrammer både innen Schibsted og med andre selskaper.
“Jeg kan varmt anbefale Joakim og Peter til konsern og bedrifter som mener alvor med sine ambisjoner om å skape en sunn og langsiktig prestasjonskultur i verdensklasse.”
Det som kjennetegner selskaper med en sterk prestasjonskultur, er ofte en sterk tilbakemeldingskultur.
Dette betyr at strukturert og konstruktiv tilbakemelding er et kjærkomment element i de ansattes hverdag, og blir sett på som en mulighet for endring og utvikling.
For å lykkes med å skape en tilbakemeldingskultur, er det nødvendig å ha et felles syn på
hva en tilbakemelding er
hvorfor gi en tilbakemelding
hvordan du kan motta en tilbakemelding
hva du skal gjøre med tilbakemeldingene du får
Det er også viktig å forstå når du ikke skal gi tilbakemelding, og hvilken risiko du trenger å være klar over, slik at kulturen velter og blir en ukultur.
I dette kurset gir vi deltakerne verktøy for å gi konkrete og relevante tilbakemeldinger til ansatte, kolleger og andre mennesker.
Praktisk trening er i fokus. Deltakerne kommer veldig godt med trening på verktøyene, og gir deltakerne tilbakemeldinger på tilbakemeldingene.
Vi øver på forskjellige scenarier som deltakerne kan møte i hverdagen, og vil trene på både generelle saker og spesifikke situasjoner - og på saker som deltakerne selv ønsker og skaper.
Dette kurset retter seg mot de som ser verdien og fordelen av en sterk tilbakemeldingskultur.
Du kan være leder for et team og vil gjerne få praktiske verktøy for å hjelpe deg med å forme trygge og prestasjonsorienterte ansatte, eller ha en annen rolle i selskapet der tilbakemelding er en viktig del av arbeidet ditt.
Vi ønsker deltakere i alle aldre og fra forskjellige bransjer velkommen - mye av læringen ligger i å skaffe forskjellige perspektiver og utnytte deltakernes forskjeller.
Schibsted Akademi følger myndighetenes forskrifter og retningslinjer for å skape et sikkert miljø for våre kursdeltakere.
BEDRIFTENS NAVN
E-POSTADRESSE
SPESIELLE ØNSKER FOR KURSET?
ANTALL KURSDELTAKERE
Vi vil svare deg så raskt vi kan.